Ads Top

Back to the future


του Dr.Wormhole

Όπως καταλάβατε, πρόκειται για την αγαπημένη μου ταινία. Δεν ήταν βέβαια πάντοτε. Σε μικρότερη ηλικία θεωρούσα αυτόν τον Dr. Emmet Brown, τον Doc όπως τον φώναζε ο Fox μια ανόητη και επιφανειακή καρικατούρα της δικής μου ύπαρξης. Συνομωσιολογούσα πως κάποιος πράκτορας του Hollywood είχε μάθει το μικρό μου μυστικό περί ταξιδιών στο χρόνο και με αντέγραψε πρόχειρα και μοχθηρά. Τότε είχα πραγματικά φοβηθεί για το μέλλον μου, τρόμαζα στην ιδέα πως ανά πάσα ώρα και στιγμή, αμερικάνοι πράκτορες θα εισβάλλουν στο σπίτι μου, μετατρέποντας εμένα και την μυστική μου χρονομηχανή σε πειραματόζωα. Γι αυτό το λόγο απέφευγα για μεγάλο κοσμικό διάστημα την εποχή των 80s με αποτέλεσμα να κάνω πολύ καιρό να δω το τρίτο και τελευταίο μέρος της τριλογίας, που κατά τη γνώμη μου είναι και το καλύτερο. Σε ό’τι αφορά τον φόβο μου, έχω να πω πως ήταν απλώς η αρχή της σχιζοφρένειας που ξεπέρασα πολύ αργότερα με αρκετή ψυχανάλυση και θεραπεία.
Μόλις την ξεπέρασα όμως, κάπου στο εγγύς μέλλον, στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης του 2069,  σε μια ημερίδα αφιερωμένη σε κλασικά έργα της επιστημονικής φαντασίας, παρακολούθησα ολόκληρη την τριλογία και μαγεύτηκα.
Ο αθεόφοβος επιστήμων κατέληξε να χρησιμοποιεί ως χρονομηχανή ένα τρένο. Μια κίνηση που ντύνει με ουσιαστικό περιεχόμενο την αλήθεια και την αισθητική των επιστημονικών ανακαλύψεων. Ο δόκτωρας, έχοντας πέσει θύμα των περιπετειών που του προκάλεσε η τρομερή του ανακάλυψη, καταλήγει στην άγρια δύση του δεκάτου εβδόμου αιώνα, μια εποχή όπου η κύρια καύσιμη ύλη είναι το σανό που τρώγαν τα άλογα. Παρόλα αυτά, το τρομερό του κεφάλι, η ολοκληρωμένη αντίληψη του για την φύση και τα θαύματα της και η βοήθεια του φίλου του τον οδηγούν και πάλι στην κατασκευή μιας νέας χρονομηχανής με υλικά τεχνολογικώς πρωτόγονα. Ο Doc δεν είναι ο κατασκευαστής της πυρηνικής βόμβας. Είναι ένα ευρύ πνεύμα που ανήκει σε όλες τις εποχές με πλήρη συνείδηση πως η μεγαλύτερη ανακάλυψη είναι η ίδια η φύση και τα υλικά της.
Σαν κερασάκι στη τούρτα του μεγαλείου του είναι η χρησιμοποίηση του τρένου. Ενώ πλέον ο επιστήμων έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει όποιο όχημα  επιθυμεί, από οποιαδήποτε εποχή, διαλέγει οριστικά την χρήση μιας παλιάς καρβουνοκίνητης αμαξοστοιχίας. Μαζί της μπορεί να ταξιδέψει  σε όλες τις εποχές.
Σας λέω, μ’ άρεσε τόσο πολύ που στο  τέλος πίστευα πως τελικά εγώ αντέγραψα τον Dr. Emmet Brown και όχι αυτός εμένα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.