Ads Top

Το γεμάτο ποτήρι

 του El hombre solo

 Η παραγωγικότητα είχε πέσει κατακόρυφα. Τ’ αφεντικό μετρούσε τα νούμερα, χασμουριόταν και δάγκωνε το τοστ με γαλοπούλα.  Πάτησε το κουμπί της ενδοεπικοινωνίας απλώνοντας τα χοντρά του δάχτυλα και πριν καλά-καλά καταβροχθίσει την πελώρια μπουκιά του,… μουρμούρισε…
… «Θωμαή είσαι εκεί… ή κι εσύ λουφάρεις σαν όλους εδώ μέσα»;
Η Θωμαή διέκοψε την πεολειψία που πρόσφερε στον Marketing Manager κι απάντησε…,
… «Κύριε Ευθυμίου θα κάνω πως δεν άκουσα την προσβολή σας. Είμαι εδώ για ότι με χρειάζεστε».
- « Κάλεσε τον ασφαλιστή που σας έπιασα να πηδιέστε στο γραφείο μου προχθές το μεσημέρι…»
Η πόρτα του ανελκυστήρα άνοιξε κι ο ασφαλιστής τσέκαρε με τον δείκτη του, τον κόμπο της γραβάτας του. Ανέκφραστος, διένυσε τον διάδρομο που οδηγεί στο γραφείο του αφεντικού, και δύο βήματα πριν φτάσει, έκλεισε το μάτι στην Θωμαή που δάγκωνε πονηρά την άκρη του στυλό…,
-Μην μου πεις με ‘γειά, αυτή την φορά δεν έπιασε το χρώμα και τα μαλλιά μου δείχνουν σαν περούκα. Έχω στείλει τον Γιάσονα να μου φέρει καμιά δεκαριά καπέλα να διαλέξω για απόκρυψη. Αν είμαι τυχερός μπορεί να βρει καμιά ρεπούμπλικα απ’ αυτές που μ΄ αρέσουν, που μέσα της, να χωρά η χοντροκεφάλα μου… Χα χα χα…, θα πιεις καφέ;
Ο ασφαλιστής με φωνή ρομπότ, και παύσεις ανάμεσα στις λέξεις απάντησε…,
«Ευχαριστώ, για, την, πρόσκληση. Είναι, τιμή, μου, να , με, υποδέχεται, η , αφεντιά, σας. Σε, τι, οφείλω, την , χαρά, αυτή; Καφέ; Γιατί , όχι»;
- Τα γαϊδούρια μου την έκαναν πάλι.
- Έχω, έρθει, για, να, το, λύσουμε, άπαξ, δια, παντός.
- Κάνε ψαλίδι. Το ποσό που θες , αδυνατώ να στο καταβάλω.
- Άρχοντά, της, κλωστής, θυμήσου, πως, όσα, προσφέρεις, για, την, ασφάλεια, του, κέρδους , σου, είναι, μια σταγόνα, μέσα, στον ωκεανό, των , μηδενικών, του, αυριανού, σου, τραπεζικού, λογαριασμού.
- Δεν πέφτει ψαλίδι δηλαδή; Η πιο δύσκολη αγορά λένε στην Αμερική πως είναι όταν σου προσφέρουν κάτι χωρίς παζάρια, το οποίο είσαι σίγουρος πως το χρειάζεσαι αλλά περισσότερο φοβάσαι πως δεν θα αποσβέσει την επένδυση. Πότε ξεκινάς;
- Από, σήμερα, με, εντολή, σας, αφέντη. Θα, αφαιρέσω , τα , τσιπάκια, που , είχα , φυτέψει, στα , χέρια, των, υπαλλήλων, για , να, τους, ελέγχεται , ανά, πάσα, στιγμή, από, το , κινητό , σας, και, θα , τους , βάλω , να , ακούσουν, το, 28ο , πρελούδο, του, Σοπέν, και , θα , τους αφήσω, να , ζουν, με, το, πλασίμπο, της , ελευθερίας. Η , πτώση , των , μετοχών, σας , θα συνεχιστεί , για , μια, εβδομάδα. Κατόπιν , θα, αιχμαλωτιστούν, μέσω, των, αλλεπάλληλων, ηχητικών, μηνυμάτων, που, θα , τους, βομβαρδίζουν, από, τα, ηχεία, του, εργοστασίου, που , θα, αναγγέλουν…
«Η «Χρυσές Κλωστές L.T.D., μετά από μια πεντηκονταετία συνεχούς παρουσίας στην αγορά της χώρας και με σημαντικό όγκο εξαγωγών κάθε χρόνο στην Νομισματική Ένωση, προχωρά στο κλείσιμο των εργασιών της, λόγω των υπέρογκων ποσών που χρειάζεται για να λειτουργήσει. Στην δυσμενή κι εφιαλτική κατάσταση στην οποία περιήλθε, ευθύνεται το προσωπικό αυτής, που τα τελευταία χρόνια, κάρφωσε μαχαιριά στην σταθερότητά της, μέσω της μειωμένης παραγωγής, της αδιαφορίας για υψηλά κριτήρια ποιότητας και τις επαναλαμβανόμενες άτυπες στάσεις εργασίας. Η διοίκηση σας εύχεται καλή ανεργία».
-…. Να , φτιάξεις, πολλές, κανάτες, καφέ. Όλοι, οι, μάνατζερ, θα , παρελάσουν, ενώπιον, σου, μεγάλε, ανθρωπιστή, και, αφού, σε , προσκυνήσουν, θα ,σου , παραδώσουν, τα , διαπιστευτήρια, ομολογίες, όλων , των, υπαλλήλων, για μείωση, μισθού, κατάργηση, τροφής, κι, επιδομάτων, όπως, επίσης, την, προσφορά, τους , για , υπερωρίες, χωρίς, αμοιβή.
- Βρωμερή κι αιμοβόρα κάμπια με αυτό, με δελεάζεις όσο δεν φαντάζεσαι. Ανυπομονώ, δεν σου κρύβω. Μόνο που…, αυτό που προτίθεσαι να κάνεις, είναι πλύση εγκεφάλου.
-Γιατί, να, το, κρύψουμε; Οι, φίλοι , με, φωνάζουν, Μπάμπη. Όπως, είναι, ή, ήταν,  το, όνομά, μου. Όλοι, γνωρίζουν, πως, ο, Μπάμπης, όπως, τον, συναναστρέφονταν, από, το , σχολείο, δεν , υφίσταται , πια. Χτυπάνε, τον, ώμο, μου, στις , καλημέρες, όχι, για , να , δουν, αν , θα, ανοιγοκλείσω, τα , ψεύτικά, μάτια, μου , αλλά, από, συνήθεια. Όπως , κάνουν , και, στους, θνητούς. Μην , εξισώνεις, την , προσδιορισμένη, βάση, μαθηματικών, ασκήσεων, συμπεριφορά, με , τον , προγραμματισμένο, βάση, επιθυμιών, του , πελάτη, μου, τρόπου ,ζωής, των, υπαλλήλων, του.
- Στον στρατό ήμουν ναρκαλιευτής. Στην είσοδο του κέντρου εκπαίδευσης έγραφε…, «Το πρώτο λάθος είναι και το τελευταίο.
- Στον, στρατό, ήμουν, δόκιμος. Δεν, μπορώ, να , προχωρήσω , σε , περαιτέρω , πληροφορίες. Αλλά, θα , σου, κάνω, δώρο, την, τελευταία, φωτογραφία, του , μυαλού, μου, όσο, σε, αυτό, κυλούσε , αίμα. Θυμάμαι, να, ακούω, τον, μύλο, από , το , περίστροφο, να γυρνά, και, να, σταματά. Να, κολλάω, την, κάννη , στο, κεφάλι, και , να , ακούω , το, κλάκ, της, αποτυχημένης, βολής, σφίγγοντας, τα , δόντια. Άφηνα, το , όπλο, στο, τραπέζι, και, πήγαινα , να ,καθίσω , στην, απέναντι, θέση. Μέχρι , που, τα, τίναξα, όλα, στο, ταβάνι. Στον, κάλυκα, της, σφαίρας, είχα, γράψει…,
«Όλα…, μια ιδέα είναι».
Και, το, στερεοφωνικό, έπαιζε, Διάφανα, Κρίνα…., «Μ’ ένα άδειο ποτήρι στο χέρι θα μένουν, αυτοί που να ζούνε μονάχα υπομένουν».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.